Tuesday, February 26

Birthday Ziqrie 9 Tahun

Syukur 29 Jan 2019 ziqrie sambut hari lahir yang ke 9 tahun. Kejap nau rasanya dah besar. Hari tu Bob buat majlis aqiqah Aiman jadi aku tumpanglah sekali sebiji kek tu ziqrie tiup. Sekali sambut dengan mak dan pakcik makcik bulan January.

Macam tak pernah je cerita pasal aiman kat dalam blog. Aiman anak bob dengan wani. Dia lahir  
6 May 2018. Kasi upload gamba aiman, aku banyak gambar aiman siap dah ada folder tuk gambar aiman.





Sekarang aiman dah 9 bulan dah pandai merangkak 1 rumah. Kalau naik walker tempat paling dia suka tong sampah. Semua pintu almari dia nak bukak. Dah mula nak berdiri dan yang paling best ayat pertama aiman bukan mama atau ayah tapi vrrooom vrooom. Hobi suka naik motor, pantang dengan orang start motor dia jadi tak tentu hala nak suruh angkat keluar. 

Ok settle cerita aiman sambung cerita birthday ziqrie, aku memang dah order cake tuk ziqrie dari secret recipe tapi tahun ini aku tak nak membazir jadi pilih je cake memang yang ada tapi aku call bagi tau suruh simpan kan carrot cake, risau nanti tak ada pulak kan.

Plan nak amik pagi sebelum ke rumah mak, sebab tak nak amik awal peti ais kat rumah kecik tak muat nak sumbat. Pagi tu aku singgah kedai cermin kereta sebab cermin kereta aku kena simin halus bukan takat cermin tapi 1 body punca nya dari air constraction kat ampang tu. 

Memang dah ingat nak amik cake lepas ke kedai cermin. 

Sibuk masa majlis aiman orang marhaban semua dah balik ziqrie tanya mama jadi tak potong cake birthday? Alamak nak, mak ko terlupa. pukul 3 petang camtu baru pergi ambil cake. Ha ha




Ini memang biasa di mana ada cake di situ ada zaffriel. Dia bukan kisah ko panggil dia ker tak.
Tak panggil dia datang sendiri, mula mula tengok dari bucu meja pastu terus pegang pisau.

Lilin pon dia yang tiup. 


Birthday mak dah sambut hari tu tapi tak boleh di siar tonton sebab bawa cake time mak tengah tidur. Ha ha


Happy birthday anak mama, Mama doakan semua yang terbaik tuk ziqrie dunia dan akhirat. 
Rajin belajar ok ni kalau mak ko tak jadi tarzan tak delah nak bukak buku.
Moga menjadi insan yang berjaya 1 hari nanti. Insyallah. Amin

Love,
Mama




No comments:

Popular Posts