Friday, January 20

Kuching Sarawak 3rd Anniversary Nov 2011

Selalunya setiap x anniversary saya & hubby akn pergi holiday :D.. Anniversary sebenarnya bulan October tp di sebabkan ada member opiz jemput pergi wedding die kt kuching jd kami pon amik kesempatan utk berbulan madu kali yg ke 3 di kuching sambil pergi wedding member..

Tiba di LCCT jam 9.30 pagi . Tq bob sbb tolong hantar. Self check in kt mesin tp yg kelakar hanya ada seat tuk hubby seat tuk aku tk de, sbb pekerja air asia ckp aku tk beli seat jd seat aku tak de...aku ckp kt perkerja die blh tak klu aku nk berdiri jer.. jd beli seat dn terpaksalah bayar.. hahahahaaa

Departure pukul 11.45pagi di jangka sampai di kuching jam 1.30 tengahari.

Yeh dah sampai kuching

Mendarat di kuching dalam pukul 1.30 tenghari.. ujan lebat sambut ketibaan kami di bumi kenyalang..
dah janji dgn abg rosli (org yg kami nk sewa kereta) tunggu di airport abg rosli mmg on time.

Yeh dah jumpa Hotel
Dlm hujun lebat kami melilau gaklh cari jln ke hotel.. nasib baik ada papa go... akhirnya jumpa jugak dr airport ke hotal amik masa perjalanan lebih kurang 30 minit..

Sian mengantok
check in jer hotel ingat nk berehat kejap pastu nk jln tp si kecik nie tido pulak mengantok sgt agaknya bangun seawal 6.30 pagi dalam flight x tido.. tak sampai hati pulak nk kejutkan die x jadi keluar en hubby kate tunggu lps maghrib jerlh bru keluar g makan malam..

Keluar untuk makan malam di Top Stop Foodcourt dkt sini kebanyakkan kedai semua jual seafood harga sgt murah dan byk pilihan.

Sayur nie sgt sedap tp tk ingat apa nama sayur nie.

Menarikkn cara susunan!

Hari ke 2 kami di Bumi kenyalang selepas sarapan di hotel kami bercadang ke Sawarak Culture Village dari hotel mengambil masa 45 minit perjalanan.. Bayaran Masuk untuk dewasa RM60 utk dewasa.

Gunung Santubung
Sarawal Culture Village
Amik gamba dulu

Berbalaloi bayaran RM60 utk bayaran masuk ke SCV anda klu hendak kesini sekurang2nya luangkan masa selama 3 jam ok compem sakit lutut!

Tempat wajib amik gamba klu tak rase tk lengkap kunjungan ke kuching
Selepas ke SCV kami terus ker muzium kucing.. dalam muzium nie semua berkenaan dgn kucing tp kucing betul tak de...eemmmmm :(

Kami teruskn perjalanan utk naik bot ke kampung boyan.. mari cari kek lapis :) kuching senonim dgn kek lapis. kami lipih naik bot utk ke seberang kecian tgk pakcik2 yg dh berusia nie bwk bot untuk mencari rezeki yg halal.. Tambang bot sgt murah hanya RM0.50.. jln darat pon ada tp sajer nk merasa naik bot walaupon tau dlm sungai nie ada bnyk bujang senang..heheee

kek bermacam2 warna tp rasa lebih kurang sama jer..
Penat sehari berjalan tapi seronok lepas shopping cake balik ke hotel utk pergi wedding asha sebelah mlmnya. ziqrie dapt tido kejap dalam pukul 8.00 malam kite turun ke ballroom nasib baik wedding asha di hotel yg sama... save time! Theme asha pada mlm tu bollywood jd aku dn ziqrie kite org follow theme ala2 Datuk Shah Rukh Khan & Kajol.
Ready to go

Hari terakhir di kuching plan hari nie nk ker taman buaya & anah long house tp sempat ke taman buaya jer dr bandar kuching ke taman buaya lebih kurang 1 jam lebih utk ke long house 1jam lg.. jd x pergi ke long house klu ada rezeki ke sarawak lg lps nie blh lah g ke long house..

Lepas sarapan di hotel kami terus mandi di pool.. seronok ziqrie dapat main air mcm kt ruma x de pool hahaha...

Salt water crocodile eggs
1st Day
45 Days

selepas melawat ke taman buaya kami terus betolak ke airport.. Seronok ke kuching sebenarnya byk tempat tak sempat nk pergi sbb masa tk cukup. tp untuk ke kene sediakan duit yg bnyk sbb semua entrance fee nya blh tahan mahal semua tempat masuk kene bayar.. insyallah klu ada rezeki akan ke kuching lagi.. bye2 kuching!!!!!