Friday, November 23

28 Weeks

Alhamdulillah sekarang usia kandungan dah masuk 7 bulan....
Bila orang tanya dah berapa bulan sekarang? aku jawab lah 7 bulan
dan seperti biasa orang akan jawab balik wah kejap jer eh... dah nak dekat bersalin....
Jangan kata korang, aku sendiri yang bawak perut ke hulu hilir ini pon macam tak
percaya aku nak bersalin dah.....

Dan soalan seterusnya baby girl ker boy?
dan jawapan aku tetap sama... entah tak tau lagi..

Dan soalan seterusnya... Tak pergi scan ker?
dan jawapan aku tetap sama... Dah scan ari tu tapi tak nampak...

Dan dorang buat kesimpulan sendiri... ooooo baby girl lah tu..baby malu...
dan jawapan aku tetap sama...... AAAAMMMIIINNNNN :)

Pastu orang tu akan tengok perut aku ada yang kata tajam lah... lonjong lah.....
habis semua nak jadi mak bidan......

Biasalah lah kan orang memang suka bertanya... kita pon kene jawablah
tu bermakana orang tu sayang kita, amik berat pasal kita tapi ada orang
yang first time aku jumpa pon tanya aku dah mengandung berapa bulan...
orang tu sayang aku jugak ker? mungkin lah sayang kat aku sikit....hahaha

Rakyat malaysia niekan ramah tamah....

Ok... berbalik pada cerita mengandung 7 bulan ini... keadaan diri so far ok lagi
cuma kadang-kadang ada sesekali rasa badan agak panas... kerap kene pedih ulu hati
walaupon dah makan pedih tu tak hilang terpaksa pergi klinik untuk amik ubat
untuk naturalkan balik asid dalam badan....Alhamdulillah ada kurang...

Sakit pinggang ada lah terasa sikit kadang-kadang bila aku terlebih
buat kerja rumah..... Walaupon kadang-kadang rasa macam dah tak larat nak
buat semua benda tapi terpaksa jugak buat, sakit mata bila pandang semua bersepah
Mr Z selalu larang dari basuh toilet die yang akan buat tapi mesti ada
jer yang tak kene dekat mata aku ini.. jadi caranya tawakal pada allah
dan pegang jugak berus sental lantai... tapi mestilah dengan penuh berhati-hatikan...
Lepas tu penat dan tercungap-cungap macam orang berlari dari utara ke selatan...
boleh korang bayangkn?? :p bukan calang-calang orang tau boleh lari utara selatan...

Masa chekup  bulan lepas berat aku naik mendadak sekali 3 kilo dah lah
pergi chekup dekat klinik kerajaan memamg kene bebel lah... jadi untuk
mengelakkan berat semakin bertambah aku dah kurangkan minum air milo :(
sedih sebenarnya tapi terpaksa, iyerlah aku takut jugak kan risiko tinggi untuk
dapat kencing manis.. uiiss minta di jauhkan sebab aku ada orang kenalan dapat
kencing manis masa mengandung dan kencing manis tu tak hilang walaupon selepas
melahirkan....... baby pon lahir besar sebab baby pon dah ada kencing manis....
Jadi mari kita gunakan slogan mencegah lebih baik dari mengubati.. gitu......

Jadi plan nya insyallah jika ada rezeki nak pergi scan 3D minggu depan...
dah lepas tau jantina baby nak start beli barang sikit tuk sambut orang baru pd
bulan 2 nanti.. insyallah...dan aku pon nak korek balik kotak, nak mencari semua kain batik
dan aku punya bengkung... entah dalam kotak mana pon aku tak tau..hahahaha
ada jugak terpikir kalau lah aku bersalin dalam masa terdekat ini memang satu aper
pon belum siap... memang menangis lah aku..hahahaa

Aku mohon pada Allah semoga semuanya di lindungi dan semoga semuanya
di permudahkan... dan semoga anak yang dalam kandungan mama membesar
dengan jayanya, sihat, cukup sifat dan sempurna ........ AMIN....




3 comments:

Yanti Othman said...

take care izan.. tau tau sok org ckp eh izan dah bersalin ha ha.. how time flies..

MaszLaVista said...

done follow u izzan ;)

Izzan Yong Rosdin said...

Kak Yanti : Tq kak :)
Masz : Tq beb....

Popular Posts