Tuesday, June 18

Zoo Negara... here we come..

Assalammualaikum..... Nak cite jalan-jalan ke zoo negara. Ari tu bukak groupon tengok ada
voucher zoo negara mula-mula tengok harga 2 orang dewasa RM56 berkata-kata jugak dalam
hati mahal giler masuk zoo.. tapi last-last beli jugak..haha

Nak cite nie pernahlah dulu sebelum aku kawin borak ngan sorang member ini.. Die cerita masa
cuti sekolah die bawak anak die pergi zoo dengan taman burung... Aku cakap lah dekat die apalah
pergi zoo... Pastu die cakap kat aku.. nanti zan ko pon akan pergi tempat yang ko tak pernah
terpikir nak pergi bila ko dah ada anak... ha contohnya zoo dan taman burung lah....
Tapi sekarang bila pikir balik betul lah..haha









Ok berbalik pada cerita zoo negara... Masa aku sampai lebih kurang pukul 10.30 pagi
tapi sebelum tu dah pergi mamam dulu dekat kedai mamak pelita ampang point.. perut dah
kenyang baru seronok nak tengok binatang kan..huhu
Cuaca punya lah panas.. tak usah nka cakap r.. Orang beratur beli tiket punyalah panjang...
Aku pon beratur lah tapi half way beratur pekerja zoo tu nampak aku pegang voucher die suruh aku
pergi counter sebelah tak de orang pon..



Tq b for the rayban sunglasses



Jadi pengembaraan kami bermula dengan menaiki trem bayaran Rm3.00 tuk dewasa dan 
Rm2.00 unutk kanak-kanak..















Untuk memudahkan perjalanan korang dekat dalam kawasan zoo nie korang boleh lah beli map 
ada jual dekat counter Rm2.00 jer mudah tuk korang tau korang berada dekat kawasan mana
dan binatang apa yang ada dekat kawasan tu... 

Naik trem nanti trem ini akan berhenti dekat 1 kawasan tuk korang pusing-pusing area situ nanti
dah habis pusing rasa-rasa tak sabar nak balik, lutut dah longgar boleh lah amik trem semula...













'

 Ish susah betul bawak pelancong dari korea nie... dengan map dengan teropong lah...



















Bawak budak nie kalau tak menangis tak sah....









Lepas dah pusing-pusing tekak pon dahaga perut pon mintak diisi.



Aku singgah makan dekat The Wild Restaurant ala-ala restaurant yang sedap hingga menjilat jari tu
tapi makanan tak delah sesedap kfc boleh lah perut dah lapa kan..kunyah dan telah sahaja...
Harga ok-ok sahaja... tak delah mahal sangat..











Semantara tunggu show start kita amik gamba dulu aku tak sempat nak tengok multi animal show
yangpagi jadi aku tengok yang petang punya pukul 2ptg aku dah terpacak dekat tempat nie 
sebab dah penat berjalan.. kalau korang nak tengok show yang pagi dia ada pukul 11pagi dan
yang petang 3ptg..



Lepas habis jer show kami pon berangkat pulang... Balik nak mandi badan pon dah memekat
bau zoo....

 Mama : Ziqrie meh amik gamba
Ziqrie : Jap mama ziqrie nak lari nie
 Mama : Cepat lah ziqrie wat macam mama buat nie
Ziqrie : Ala... cam ner nak buat nie!!???! baru ingat nak buat peace!

 TTTAAAAAADDDDDAAAAAA ok tak mama??????












No comments:

Popular Posts