Wednesday, August 13

Selamat Hari Raya 2014

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin...

Wallaaaa baru nak story pasal hari raya... Tahun ini raya biasa-biasa jer.. Baju aku anak-anak ngan Mrz semua beli yang dah siap jer. Tapi baju Mrz dengan anak-anak aku gagah pergi cari sebelum puasa, aku malas nak berlaga bontot dengan orang berhimpit-himpit..

So masa orang sibuk nak shopping aku dekat rumah dah goyang kaki.. tapi tak goyang kaki sangat lah sebabkan baru jer pindah rumah, punyalah malas tahap dewa nak settlekan kotak-kotak yang melambak tak habis unpack lagi. tapi kene paksa dan rajin kan diri sebab rasa semak mata tengok kotak menimbun.

1st raya pagi Mrz sorang jer yang pergi sembahyang raya. aku cuti, lagi pon sejak ada anak aku tak berkesempatan nak pergi.. karang kalau bawak budak-budak tu lain pulak cerita..

Aku pagi-pagi dah siapkan anak-anak start kereta terus pergi rumah mak ayah aku.. alah 3 minit jer drive dah smpai.. sampai-sampai terus makan. tunggu Mrz datang salam raya dan ke rumah mak mertua pulak 5 minit drive..



Gamba raya berempat ini aje yang aku ada, gamba dengan mak ayah tak ada sebab lepas sembahyang raya ayah dah start kereta sebab nak bawak wan aku pergu kubur. Masa raya nie atok aku baru kembali kepada penciptanya lebih kurang seminggu.. Al Fatihah..

Pastu terus ker rumah wajib setiap kali raya rumah saudara Mrz..


Lepas tu aku terus pergi wan... tapi tak ada gamba takut wan tengah sedih lagi dan ke rumah pakcik-pakcik sebelah mak pulak...



Ok makan time..


Makan lagi. tulah istimewa hari raya.. mana pon pergi ada makanan...


Ni semua keluarga sebalah mak..Dari kiri Mak teh, Umie (umie the only adik perempuan mak) Mak ngah, Mak, Cik Lily,Acu wan & aku


Umie & Yazrin sepupu aku dah nak kawin tahun depan,


Bob, Fika (sepupu) Acu & Cik own (adik mak) Yazrin


Yang ini semua sepupu aku yang dah besar-besar tak lama lagi beratur lah dorang nak kawin..


Yang ini pon sepupu jugak tapi yang batch kecik-kecik..


Itu jerlah kot cerita hari raya biasa-biasa aje tapi meriah.. Sekali lagi aku mohon maaf jika ada salah silap aku susun 10 jari memohon maaf.. Moga dipertemukan kan lagi syawal yang akan datang..Insyallah..





2 comments:

norhasnizakhalid said...

meriahnya sambutan raya awak dear,..

salam kenal dari mamaniza.com
selamat hari raya, maaf zahir dan batin

Izzan Yong Rosdin said...

Norhasniza : Terima kasih bnyk sudi singgah blog izzan.. Salam kenal kembali :)

Popular Posts