Thursday, February 11

Ziqrie's turn 6

Assalamualaikum.. Hadoi hampir dekat 1 tahun langsung tak update blog. Rasa rugi sebenarnya banyak sangat dah yang terlepas nak cerita, nanti pelan-pelan insyAllah nk update balik. Rugi lah bila tak cerita kat sini.. Masa mula-mula berblog ini pon niat nak buat saja suka-suka sebab nanti nak jadi kenangan untuk diri sendiri dan untuk anak-anak baca..

Untuk 1st update tahun ini nak cerita birthday ziqrie.. Kejap jer ziqrie dah 6 tahun, tuk kali ini bab theme aku pilih. Senang... klu aku tanya kat ziqie asyik bertukar, kejap power rangers, tobot, macam -macam super hero yang keluar, Jadi tuk senangkan kerja aku, aku pilih lego jer.. Aku ckp kat ziqrie mama buat kek lego eh... Ziqrie kata ok, tapi kalau tak ok, aku ok kan jugak.

Aku tak nak kusutkan kepala, dah deal dengan teacher dia nak sambut birthday ziqrie dekat school dangan kawan-kawan.


Kek aku tempah dekat king's jer, kek sponge chocolate, aku rasa budak-budak suka kek yang biasa-biasa cam nikan. 

Tahun ini aku punya mengada nak bagi cookies dekat kawan-kawan dan teacher ziqrie. Biasalah poyo terlebih-lebih, 1st time anak nak sambut birthday dekat sekolah. Disebabkan beberapa hari sebelum birthday ziqrie tu aku pergi holiday ke jakarta, jadi barang-barang tuk cookies aku dah beli siap-siap. Aku punya plan nanti sehari lepas balik dari jakarta aku boleh buat cookies. Memang aku buat sehari lepas balik dari jakarta, tapi aku tak sempat nak habiskan, aku demam... Patutnya boleh siap 1 hari dah jadi 2 hari, Gagahkan jugak siapakan cookies.


Sekali buat ada 6 adunan dapat lah dalam 10 bekas aku nak buat 25 bekas, jadi total lebih kurang 15 adunan jugak lah. 1 Bekas dalam 30-32 biji cookies... Lap peluh, dah lah dengan badan tak sihat, tapi kena jugak siapkan cookies ini..


Ini Cookies yang dah siap. Lega betul aku dapat siapkan semua ini.


Malam sebelum tu aku hero-hero yang sibuk nak masukkan semua dalam plastik. Aku cuma kasi cookies + Lego.. Lego tu fatin tolong belikan.. Tq Fatin.


Siap!


Pagi tu aku angkut kek dengan goodies tuk hantar dekat sekolah ziqrie. Tapi sekolah ziqrie ini kalau sambut birthday dorang tak kasi mak bapak join sekali, Jadi aku redho tunggu jerlah gamba dari teacher die. 









Gamba yang aku screen shoot dari video yang teacher ziqrie hantar. Malam tu kita orang sambut pulak dekat rumah. Mak goreng meehoon, beli satey dengan kfc. 


Happy Birthday abg ziqrie, mama doakan semoga anak mama sentiasa dalam lindungan yang Esa, berjaya dunia dan akhirat, Belajar rajin-rajin tahun depan dah darjah 1. We all always love you abg.





No comments:

Popular Posts