Friday, March 30

Happy Birthday Emak

Assalammualaikum. Senang wai sekali arung 2 cerita. Ha Ha..
Senang konon padahal aku pemalas nak update.

Banyak jer benda nak kongsi tapi malas cam mana?

Tapi kalau benda yang penting penting cam ini Insyallah akan cuba jugak masukkan dalam blog,
sebab tuk kenang kenangan tuk anak dan hari tu. Gitu.
Sekurangnya nanti anak anak tau cam mana mama dorang sayang kat dorang. Dorang tau macam mana cara dorang membesar dan dibesarkan.

Aku kadang kadang bila ada orang up topik atau tanya apa apa aku lagi senang bukak blog semula cari pasal topik tu atau cari gambar. Tapi tuk topik yang aku selalu update dulu lah. Kalau yang terbaru tuk setahun dua ni yang ado jerlah.

Uiisshh jauh perjalan cerita, nak cerita pasal birthday kot.


Birthday Mak 12 Jan 2018. Makan dekat Restoran Terra Pong Batu 18 Hulu Langat.


Tempat memang cantik Ala Resort. Kira kalau first time datang mesti akan cakap tempat ini cantik.


Dalam kolam penuh ikan. Katanya ada kolam besar tapi tak nampak kat belah mana kolam nya sebab datan malam kan gelap jer. Lampu pon samar samar jer.


Masa baru sampai, kejap jer dah nak masuk 3 bulan berlalu pergi makan ini, Wani pon dah nak bersalin dah awal bulan 5 nanti. Ker cepat akhir bulan 4 dah bersalin kot.


Gambar lauk 1 ini jer ada, aku pon tak tau kenapa aku amik gambar ikan jer. Aku rasa mungkin sebab ikan ini mahal lah.  Padahal ikan siakap biasa ja tapi harga sekilo RM90 siap masak. Mahal melampau. Rasa biasa biasa ja macam korang makan ikan 3 rasa kat kedai kedai lain.
Harga makanan agak mahal kalau Order cam ini, tapi kalau makan biasa cam goreng goreng aku tak pasti pulak harga nya. Jadi ko bayar mahal untuk permandangan.


Kek wani beli kedat kedai hussin, nampak kek corak cam tak selera je tp rasa sedap melampau.
harga pon murah wani kata.


Budak kecik ini, Die ikut abob pergi amik kek, aku datang 1 kereta dengan mak ayah dan datang lambat sikit. Bob die datang dan bawa kek. Jadi mak memang dah tau lah aku tak bawa kek pon masa datang. Jadi kek bob minta tolong orang kedai tu simpan kan siap siap. Jadi dah sudah makan nak potong kek bob lah yang kene pergi amik, budak kecik ini aku lah bob pergi amik cke dari orang kedai, tapi die datang awal beberapa langkah dari ayah bob die pergi ramah tamah cerita dengan opah yang bob datang bawa kek tuk opah. Die ini memang selalu jd punca suprise tak jadi.



Birthday girl nak bergambar


Semua sudut kedai ini memang cantik kalau nak bergambar.


Depan ini ada stage mungkin boleh buat pentas tuk karaoke kalau korang buat apa apa jamuan kot.



Sekian cerita tuk birthday Mak. We all love you.



No comments:

Popular Posts