Friday, November 22

Day 3 part 2 - Filipino market

Petang tu balik jer dari pulau kononya mandi relax kejap nak keluar balik pergi jalan-jalan
dekat suria sabah.. shopping complex betul-betul berdepan dengan hotel tapi semua tertidur sampai
pukul 6 petang..

Dah janji dengan tour guide tu nak pergi dinner pukul 7.30malam.. untuk makan malam ini, kita orang
nak pergi makan seafood.. sebab orang kata sabah seafood murah.. jadi minta tour guide tu bawak pergi
kedai seafood kalau ikut plan die entah kedai mana pulak yang die nak bawak makan malam tu...

Dekat filipino market ada banyak kedai seafood dan tour guide tu cakap harga jauh lebih murah
dari restaurant... di filipino market tempat makan tuk seafood ada 2 tempat.. 1 yang jual murah-murah
yang dah siap dibakar.. tapi tour guide tu cakap tahap kebersihan agak kureng skit dan ada kebanyakkan
seafood yang dorang dah bakar mungkin semalam punya dorang panas kan balik... 1 tempat lagi semua
masak fresh..pilih dan dorang masak... jadi kita orang pilih tempat yang fresh dan masak memandangkan
esok dah nak balik.. nanti tak pasal-pasal ulang alik toilet pulak...

Dah sampai dekat sini boleh lah mana 1 kedai yang berkenan di hati.. malam tu dinner ayah ajak sekali
tour guide dengan mr driver tu join sekali

Mula-mula ingat nak try jugak kepak ayam tu... tapi nak tapau lepas makan untuk makan dekat hotel...
tapi tak beli pon sebab dah terlebih kenyang..

Macam biasa harga seafood dekat sini semua per 100gm

Lobster RM20 per 100gm = RM200 sekilo

Lobster 4kg ++

Udang RM8.00 per 100gm = RM 80sekilo

Sotong RM7.00 per 100gm

Aku lupa lah apa nama ikan nie... Harga pon aku lupa <_>

Kerang ini besar sangat... nampak die lagi besar dar mata aku...hahaha

Jom makan..

Lepas makan aku mrz wani & bob jalan-jalan lagi dkt filipino market dan pasar malam..
mak ayah bawak anak-anak balik hotel dulu... Lepas tu kita orang balik hotel menapak,
rasa macam dekat rupanye boleh tahan jugak...

ok tinggal 1 hari jerlah... Day 4...