Thursday, November 7

Solid food Zaffriel

Helo... Nak kongsi cerita pasal makan zaffriel.... Kan aku ada cerita aku beli blander 
konannya nak blander macam lah kan... nak buat jugak cam orang lain buat banyak-banyak 
labu ker...buah-buahan ker pastu simpan dalam fright kan... Tapi tak buat pon sebab zaffriel tak
nak semua tu.. Yer-yer tiap hari aku bangun pukul 6 pagi sebab nak masak bubur tuk die.. bawak
bekal lah pergi rumah wan die... Aku bukan apa masa ziqrie dulu aku tak bawak bekal ini semua
sebab dulu mak mertua aku masak bubur tuk ziqrie hari-hari, sekarang aku rasa aku kene masak sebab
kecian pulak dekat mak mertua aku .... kan anak buah aku yang kembar tu dah sekolah.. Takut die tak
menang tangan nak masak tuk budak-budak tu makan sebelum pergi sekolah... dengan zaffriel lagi
dengan ziqrie kencing beraknye lagi.. Jadi sekarang masak lah tiap-tiap pagi...

Tapi setiap kali aku masak bubur nasi tak pernah habis ada jer balance tiap-tiap hari....
Macam-macam aku masak mula-mula dengan sayu bayam.. pastu labu.. tak nak jugak
ada yang kata umur anak baru 6..7 bulan tak elok kalau bagi makan ayam sebab lambat nak
hadam tapi dah anak aku tak nak yang ada sayur aku kasi jugak lah ayam.. tapi ayam tu aku 
bland sampai hancur lah... tak jalan jugak.. aku try ikan bilis pon tak mau jugak...

Mak metua aku cakap kalau bagi makan nestum @ biskut die laju jer.. mungkin sebab nestum dengan
biskut tu ada rasa kot.. bubur nasi kan kosong jer... Jadi sekarang aku rasa macam membazir jer
beli blander tu pakai tuk 3 bulan jer.. tunggu lah nanti kalau ada rezeki anak no3 aku guna balik..hehe

Bubur nasi + brocoli
Bubur nasi + labu
Bubur nasi + carrot + ikan bilis

Bubur nasi + Ayam

Kentang... potong dadu pastu aku lenyek-lenyek

Bubur nasi + kentang


 Dulu ziqrie senang Heinz labu jagung memang faberet die.. paling senang bila nak pergi jalan 
senang tak payah nak pikir- nak bekal bubur nasi bagai, aku try jugak bagi zaffriel Heinz ini habis
die sembur keluar... Hai lah anak...





Bekas jer comey tapi tak nak makan....

No comments:

Popular Posts