Thursday, March 22

Business card Box..

Selamat petang adik2.....

Hari nie nk kongsi idea cm ner nk buat sendiri business card box...
sebenarnya aku dh semakin rimas tgk business card melambak2 tp bkn aku punyalah
bos aku punya... :)
Banyk giler ky... sekali g meeting bwk balik 5..6 keping..
pastu card dari zaman yap ah loy pon ada.. aku takut nk buang nnt die nak pulak
lg pon aku bkn tau org tu keje lg ker tak kn... Dari jadi masalah dimasa hadapan
baik aku biarkan jer....



Dulukan ada beli business card nie punya scanner.....
tp hampeh bile scan semua ayat tunggang langgang....
ikut suka dan die jer nk keluar perkataan apa....
jadi lps scan kene betulkn pulak dh buat 2 x keje....
pastu ingat nk taip 1 per 1 dalam excel tp malas pulak....

Jadi berbalik pada cite card nie aku pon dh nak muntah
tengok kotak-kotak business card yg melambak kt atas meja aku
tiba2 datang idea aku nk buat sendiri tempat card nie yg panjang skit..
Sepatutnya ada jual kt kedai, tp supplies yg hantar brg2 alat tulis kt opiz
aku nie dorang tk de yg panjang, ingatkn nk beli pastu claim tp
member opiz aku ckp tk boleh......

Jadi bahan2 yg di perlukan...cehhhhh


kotak, aku amik kotak yg buat isi binding ring (8mm, ngam2 besar business card)
Gunting
Sellotape
Blade cutter
kertas pembalut hadiah 
Kertas keras
Tapi yg kertas pembalut hadiah tu aku cari jer kt internet.. pastu aku save dn print... save duit kn :)


Mula-mula kotak nie kan ada penutup, kite x nak gunakan jadi kite buang jerlh.. guntingggggg


Lepas tu korang ukurlah kertas tu ikut saiz tepi kotak tu... 


Untuk memudahkan lg kerja korang cantumkn kertas tu jd panjang jd balut keliling sekali, kn senang..


Pastu korang kemaskn bahagian tepi2 kotak tu korang tapelah.. bg cantik & kemas....


Dan berginilah hasilnya korang amik card keras tu utuk jd divider antara 1 card dengan card yg lain...


Pastu letaklah abjad A-Z.... senangkn :)


SELAMAT MENCUBA !!!!!











1 comment:

Yanti Othman said...

bernas idea.. innovatif.. patut boss bg bonus lebih :D

Popular Posts