Monday, March 19

Ziqrie & Camera

Semlm malas tahap gaban nk masak.. kite org makn lagi kt kedai peberet aku suami isteri kt kg pandan Nasi minang..Dah berapa bnyk duit aku kt kedai minang nie... hahahah

Lepas tu tak tau nk pergi mana... Ziqrie kata nak g cici (KLCC)
so En Hubby pon bwklh anak bujang die g sana...
sampai dekat pukul 4 ptg tp bile keluar jer ke taman... Ya Rabbi panas...
aku ngan berat bontot dan berat segala2nya malas nak jalan...
tp dulu masa tgh syok2 bercouple 3..4 round klcc tu pon aku sanggu berjalan,
dah penat berjalan aku merangkak...hahaha aku tipu...

Tapi betul semlm malas giler jadi ziqrie dn babah pon kene ikutlah kemalasan aku nie...
jap ziqrie nie salu bg aku kompius.. En Hubby bahasakan die die babah tp
yg salu aku denga ziqrie panggil papa.... samerlah cm aku kejap die panggil mama
kejap mimi kadang2 mimimama kadang2 mamamimi.........

ok berbalik pd cite klcc, dh malas nk jalan aku ddk lepak jer kt tepi tangga... sambil ziqrie main sendiri...
dan papa die akan cakap ''cian ziqrie main sorang2, kalau ada adik mesti die tk boring''..ok noted!!!

Sambil duduk2 tu aku perhatikan macam2 perangai manusia... yg bercinta peluk cm nk terputus pinggang...
ada yg bwh matahari tu berjeket bagai..hahahaa
tapi yang tk syok tu bukan main ramai lagi indon dgn bangla dn yg sebangsa dengannya...
Aku dh cm berada di bumi asing... ada sekupulan indon ala2 rock kapak.... tp klu indon
panggil kapak aku tak tau apalah.... ramai dalam 20-30 org semua pakai baju sama warna biru
agaknye dorang ada persatuan  rock kapak indon di malaysia..hahahaha
Serius malu beb kalau pelancong asing tengok, oooo pelancong asing yg di maksudkan di sini
iylah org puteh yer... yg dtg melancong secara halal.... indon dgn bangla tak termasuk dalam
pelancong asing yg aku maksudkn....... harap maklum yer...


dalam seronok aku nak amik gamba org yg pelik2 ziqrie mintak camera dr aku... die pulak nk amik gamba...
tp bile aku tgk balik cantik gak gamba yg zq amik.... tp cara tu yg penting yer.. si terbengkok2 kaki die nak amik gamba... mugkin pd org lain biasa jer kot.. bukan susah amik gamba petik jer....
tp nie akunye blogkn aku punya suka lah aku nk taip apa.... anak aku mesti r bangga beb anak pandai amik gamba....amik gamba aku pulak tu, jgn ckp amik gamba tau anak pandai ckp nk berak pon bangga giler tau.....


Gamba nie semua ziqrie yg amik, pada pandangan mata aku oklah tu cantik.. tgk gamba klcc tu ok per... budak umur 2 tahun boleh amik gamba cm nie tu dah kira pandai lah tu tahap yg boleh dibanggakn... lagi pon buat masa nie aku tak takut nak bg ziqrie pegang benda2 cm nie sbb die bkn jenis yg suka baling2 barang.... tp klu die baling jaga baiklah....

oklah malas dah nk cite, nnt2 lh cite lagi klu ada yg nk di kongsi yer... tata.....


No comments:

Popular Posts