Thursday, May 10

I-City

Kami berjalan-jalan ke i-city... kite orang ajak nisa pogie n si comey ainul
Dulu pernah gak pergi sekali tapi dah lama masa tu ziqrie kecik lagi...
bawak jalan pon tido jer...

Selepas 2 tahun baru lah kite orang pergi sekali lagi
tapi aku tengok gamba member-member yang dah pergi 
kata dah ada macam-macam, dulu aku masuk free sekarang
kene bayar RM10... tu bayaran untuk sebiji kereta bukan 
kira kepala....
kalau korang tak nak bayar RM10 korang parking lah dekat luar
tapi korang kene menapak lah nak masuk ker kawasan i-city tu...

Keluar rumah pukul 8.30malam ikut kesas, lepas tu boleh pulak
terlajak dah nak sampai ker klang dah masa tu, mr hubby bawak
kereta menonong jer, laju jer..
aku pulak masa tu tengah sibuk ber bbm dengan orang
yang tempah hantaran..... Hahaha nasib pusinglah balik
boleh tahan jauh gak nak pusing balik nak masuk
ke pusat bandar Shah Alam.....

Sampai i-city dekat pukul 10.00 malam ++
masa on the way nak masuk amik tiket dekat
i-city tu ternampak ada screen besar... bile tengok
betul-betul kat screen tu Nik Aziz.. sudah sekali ceramah pas lah
masa keluar dari parking tu aku tengok ramai pak aji yang
berkupiah.... tapi nasib baik masa tu dah habis dan dorang 
dah nak balik dah..hahahahah kalau baru start aku nak join :p
Hhahaa tapi memang tak lah kan aku nie bekas Puteri Umno ok...tegarrrr
Aku tak sempat nak amik gamba Nik Aziz...
nak cirita pon sedih camera aku rosak...
nak amik gamba pon susah sekarang... aku rasa cam ada
kekurangan bile jalan tanpa camera, nak harapkan camera 
phone aku, okey-okey jer, nak beli yang baru duit pon tak de....
masa pergi i-city nie amik gamba guna camera samsung SII mr hubby
nanti korang tengok lah habis mata aku ngan mata ziqrie jadi mata
kuching....

okey berbalik pada cite i-city.... parking dekat tingkat B3
orang ramai tunggu liff... jadi semenjak-menjak aku dah pergi gym nie
semangat aku lain sikit tak nak kusut tunggu liff aku ajak semua turun tangga...
dengan confidence ok TURUN.......
sampai bawah jumpa ngan guard naik moto die tanya nk ke i-city ker?
aper punya soalan lah... karang aku terajang kang.........
ooo..nak ker i-city kena naik atas... 
hahaha salah jalan ok.... memang agak sengal lah
sebab dah tentu-tentu parking dekat B3 nak pergi memang
kena naik ke atas lah kan... nie bukan anak yang peerraak nak 
tengok lampu tapi mak bapak yang tak sabar....




Nie masa kite orang baru sampai.. korang tengoklah mana ada orang.. sebab kita orang
dah tersalah jalan.... dah lah masa nk pergi sesat kat highway dekat i-city pon sesat
jugak... tengok lah pimpin ziqrie dan ainul... jangan nak seronok sangat lah mr hubby oiii
tak lama lagi cam tulah lah, jangan nanti tak larat sudah...

Korang tengok jer lah gamba tak de mood nak cite + ngan mata aku yang dah macam mata kucing....

























Dulu kan masa aku muda remaja aku salu dengan orang cakap kalau tak de duit tak payah
pergi jalan baik duduk rumah..... sekarang baru aku tau.... dengan ziqire nak main bagai
dengan nak pistol belon lah..... kopak gak duit aku....tp oklah kan duit boleh cari janji ziqrie happy...
mama pu tik (mama lampu cantik)

Tapi pada aku lah i-city sekarang dah tak berapa bestlah... lampu-lampu yang cantik-cantik
dulu semua dah tak ada...nak main pon mahal habis gak duit aku, bile pikir-pikir baik pergi
genting kota keriangan..hehee
So kepada makcik-makcik dan kakak-kakak yang anak selori 5 tan tu
kalau nak bawak anak datang sini tak ada duit tak payah lah yer...
kirim salam.. baik bawak anak pergi makan jer.... lampu yang tinggal banyak cam gamba
atas tu yang ziqrie pegang...lampu juntai-juntai kalau cam tu rupa lampunya masa hari raya pon
ramai orang pakai kan lagi siap ada ketupat lagi...
setakat nak amik gamba tak payah bayar....hahaa

Lepas pergi i-city kite orang pergi makan pastu terus balik sampai rumah dekat
pukul 2 pagi pastu aper lagi tido tak sedarkan diri lah....



Jom ziqrie kita balik duit pon dah habis..hahaa




Pilih nak makan aper....





No comments:

Popular Posts