Friday, June 1

Kinder Joy


Korang mesti pernah tengok benda alah nie dekat supermarket atau pon iklan die dekat tv kn...
Nie bukan niat untuk kondem syarikat ini atau pon ada perasaan hasrat dengki
cuma nak berkongsi dengan ibu2 semua tentang kinder joy nie....

Pergi supermarket bawak ziqrie, terus si kecik tu sambar chocolate nie...
lepas bayar jer girl yang dekat counter tu terus bagi dekat ziqrie
niat hati yang suci murni nak bagi anak aku pegang... ok!

Disebabkan ziqrie pagang benda ini aku pon drive aku langsung tak perasan 
ziqrie dah gigit plastik nie....Nak sampai jer dekat rumah ziqrie menangis tunjuk dalam mulut
dia... die mengadu sakit...
Aku tanya dekat nina (ada sekali dalam kereta dan pangku ziqrie)
Nina kata mungkin plastic yang keras tu terkena lelangit ziqrie...

Sampai jer dekat rumah lepas parking kereta ziqrie still menangis lagi
dan macam nak muntah... aku terus rasa tak sedap hati.... cam ada yang tak kene...
Aku mintak dari nie chocolate ini... bile aku tengok dekat tempat bukak nie
cam ada yang tak kena...


Plastic untuk bukak tu sebelah lagi pendik, nina kata memang macam tu,
Tapi aku rasa bukan macam tu....Bile aku tanya ziqrie sakit lagi ker tak
die jawab dah tak sakit dan ziqrie dah berhenti menangis....

Tapi tulah yer ALLAH tu kurniakan gerak hati pada setiap ibu,
aku dapat rasakan ziqrie memang dah tertelan sepihan pembukak plastic  tu...

Aku turus naik kerumah.. sampai jer rumah aku suruh ziqire muntah
tapi die maner tau nak muntah kan..
Jadi tak ada cara lain aku joloklah mulut ziqrie dengan jari aku...

Sekali jolok tak keluar..... hati dah rasa lega sikit mungkin aku silap...mungkin betul cakap nina
Tapi naluri keibuan aku kata benda memang ziqrie dah tertelan...
aku cuba jolok lagi sekali.. ziqrie muntah dan betul serpihan plastic tu keluar...
Syukur Alhamdulillha, terima kasih Ya Allah kerana kurniakan 
pada hambamu ini gerak hati seperti itu....


Wow  nie lah serpihan plastic yang ziqrie tertelan....



Jadi lepas ini kene berhati-hati yer kalau beli product ini untuk anak-anak
yang aku tanda kan bulat tu sangat senang tercabut apatah lagi jika anak-anak mengigit
lagu senang nak terputus....aku tak kasi pon chocolate nie dekat ziqrie sebab
pasal chocolate nie buat anak aku sakit... Jadi disebabkan aku sakit hati dengan
chocolate ini aku yang makan... emmm sedap gak :)








No comments:

Popular Posts