Tuesday, June 12

Kita kasi gunting...haha

Ai..... Ari nie nak cerita pasal aku bawak ziqrie pergi gunting rambut kat 
kedai, hari yang aku mc jumaat lepas... kalau korang tak tau kenapa aku mc
korang tekan sini ...

Haha nie 1st time tau aku bawak ziqrie pergi gunting
rambut dekat kedai mamak.... kalau tak sebelum nie, selama
2 tahun 5 bulan ziqrie hidup aku gunting rambut die sendiri
tak pon papa die yang guntingkan...

Mula-mula ajak masuk die tak nak.. tapi kene paksa + kene tarik
ziqrie pon dengan hati yang terpaksa ikutkan ajer...


Masa in tengah tunggu giliran :)
ada sorang budak tengah potong rambut, masa nie ziqrie tengah seronok duduk
dekat atas kerusi nie, iyerlh kan kerusi nie tinggi + besar siap 
suruh mama duduk sana... suruh aku duduk dekat kerusi kosong sebelah die...



Haha masa ini pon aku nak tergelak, kalau lah papa die yang buat sembur-sembur
air nie compem mulut die bising menjerit-jerit, tapi sebab macha tu yang buat
die diam jer cuma muka die jer kerek macam tak puas hati...


Ini bukan tengah tido yer, tapi die tengah menahan kemarahan 
sebab iyerlah kan gunting rambut kepala maner boleh gerak..
bile ziqrie gerak pandang aku, macha tu tarik.... die pandang aku
macha tu tarik... kirakan sesiapa nak berkerja sebagai
tukang gunting  rambut memerlukan 
kesabaran yang tinggi terutamannya nak gunting rambut budak-budak....
 dan perlukan ketelitian dan kene lebih berhati-hati 
sebab budak maner boleh duduk diam... so si gunting rambut cam nie sesuai jadi 
cikgu tadika @ taska yang baik..mungkin nanti kurang sikit kes dera..
hahaha tiba-tiba kan..


Aku sayang sebenarnya nak potong rambut si kecik nie tapi sebab ziqrie nie eczema..
so sekarang nie memang tengah musin eczema die datang...
aku tak nampak lah ada dekat kepala die, tapi aku cuma takut die tak selesa dan rimas
terutamanye kalau berpeluh kan
so aku membuat keputusan untuk suruh macha tu gunting rambut ziqrie...



Ok tak aku lagi sekali membuat keputusan mengejut suruh macha tu 
buat rambut pacak.... kononye aku nak pacak kan cam rambut papa die..
tapi rambut ziqrie nie halus sangat.. so tak boleh pacak cam papa, boleh pacak cam
trojen jer..:) Lepas habis jer potong rambut die tengok cermin ziqrie cakap kat aku...
''uuuuu.... tik mama'' sambil die pegang rambut pacak die,
terus rambut yang pacak dah leper....

Ok lah ziqrie happy mama pon happy.... 
lepas nie kita gunting rambut ziqrie dekat kedai jer yer..
tak payah mama potongkan lagi :)
kalau tak setiap kali nak gunting rambut kene suruh ziqrie pandang klcc..
kenapa kene pandang klcc? haha nanti-nanti lah aku bagi tau :)




4 comments:

Yanti Othman said...

encem la si rambut pacak..

Raz said...

masih kiut wlaupon mcm tgh marah

hehehe

Raz said...

masih kiut wlaupon mcm tgh marah

hehehe

Izzan Yong Rosdin said...

Hehe mula2 jer marah lps tu dah ok bile tgk rambut pacak...

Popular Posts