Thursday, June 7

Kemana Hilangnya???

Hadooii hari nie sangat-sangat tak de mood
jadi orang die sekeliling aku jangan macam-macam yer...

Sekarang nie time lunch tapi tak g lunch pon
malas nak keluar..
hati jahat dah berkata-kata kalau boring tak de mood
ko balik jer...
Waaaaaaaaaaa :(( tapi kalau dapat balik pon memang best
hari nie rasa rindu sangat dekat ziqrie
sedih giler pagi tadi bile aku hantar ziqrie pergi rumah 
wan die, die melambai-lambai kat aku...

Terniang-niang suara die.. 
mama work? Bye mama....
Nak menitik air mata aku tadi..
ziqrie langsung tak ada riak sedih atau nak menangis
sebab memang ziqrie dah terbiasa rasanya, mama kene pergi work 
mama nak cari rezeki, ziqrie pon dah terbiasa kena bangun pagi...
Tak per lh yer ziqrie sayang, insyallah kalau ALLAH izinkan
murah rezeki papa, mama duduk rumah jaga ziqrie 24 / 7 okey...

Aduuhhh aku kalau bab anak nie lemah sikit..
kadang-kadang saja-saja buat happy 
tapi sebenarnya bila makan ingat anak....
Terpikir-pikir apa ziqrie makan hari ini...
Apa ziqrie buat hari ini...

Setiap hari rasa tak sabar nak balik rumah...
Nak jumpa ziqrie...
yang paling seronok bile balik jer rumah
ziqrie akan sambut depan pintu...
pastu mesti bagi salam
Kum mama.... pastu ziqrie akan salam tangan aku....

Dan soalan yang sama aku pada ziqrie setiap hari...
Qi noty tak hari nie...
dan jawapan ziqrie tetap sama...
Noty :)
Walau pon aku dah tau dan dapat mengagak jawapan ziqrie
tapi aku seronok.... pelik yer perasaan jadi seorang ibu...

Sekarang nie usia ziqrie 2 tahun 5 bulan....
mulut ziqrie petah bercakap..
mama nak air... nak susu... mama nak tab... mama nak u yup (you tube)...
pandai nak car vie (car movie)...Pandai ckp ceh mama (terima kasih)
pandai berborak pandai bercerita....

Mungkin sama dengan ibu-ibu yang lain, yang bekerja seperti aku
lepas kerja, sampai rumah dah lewat petang.. 
berapa jam sangatlah dapat luangkan masa bersama anak...
Rugi sebenarnya... tak dapat melihat anak membesar depan mata 24 jam..
Sebab tu kalau ada hujung minggu aku akan luangkan masa
sebaik-baiknya dengan ziqrie, walau pon aku 
ada kerja luar aku mesti bawak ziqrie...
Iyerlah kan kita bukan tahu berapa lama jangka masa hayat kita :)

Semalam masa nak tido aku berborak dengan ziqrie
aku tanya dekat ziqrie....
Qi kalau mama dah tua qi jaga mama tak??
Ziqrie manganguk....
Aku tanya lagi...
Kalau mama dah tua qi nak tak mandikan mama?
Ziqrie menganguk lagi...
Aku tanya lagi....
Kalau mama berak ziqrie tolong mama basuh kn tak??
Kali nie ziqrie jawab...
Qi suh (basuh)
Walaupon aku tak tau sama ada ziqrie faham atau
tidak dengan soalan aku atau ziqrie faham atau tidak dengan
jawapan die tapi itu susah cukup aku tersentuh.....

Wow........ Terlalu indah kurniaan mu Ya Allah.........
Insyallah aku tak akan sia-siakan amanah mu......




















1 comment:

Yanti Othman said...

insyaallah harap2 dia faham apa izan cakapkan..

Popular Posts