Monday, September 24

Ashma Vs Kucing

Sejak sebelum bulan puasa baru-baru ini kat rumah ada penghui baru
5 ekor kucing.. Mak bapak kucing dan 3 ekor anak kucing....
Masa bulan puasa hari tu, ziqrie demam + selsema + batuk berkahak....
ziqrie dah ok dah...

Tapi minggu lepas die kene balik selsema + batuk dan dah berkahak..
Disebabkan masa awal-awal pregnant ari tu aku banyak sangat amik Mc
jadi minggu lepas hari jumaat aku mintak tolong Mr Z bawak ziqrie pergi klinik
Idzham dekat kosas.... Hahahaaaaaa aku tergelak besar ok bila aku tanya dekat Mr Z
doctor cakap apa pasal ziqrie... Ada ker doctor tu cakap anak aku keracunan makanan...

Boleh tahan jugak doctor nie punya sengal.. selsema + batuk berkahak sebab keracunan....
Jadi di sebabkan doctor nie tak boleh pakai aku bawaklah jugak ziqrie ke APSH doctor APSH
pon pelik kenapa doctor klinik tu boleh cakap ziqrie kene keracunan.. siap bagi surat tu..hahahaa

Jadi bila doctor check ziqrie lang die clear walau pon berkahar, jadi doctor kata berkemungkinan
ziqrie nak kena ashma, sebab sebelah Mr Z family die memang ramai yang ada ashma....
Jadi doc advice buang semua kucing-kucing dan carpet.... Kalau ikut aku memang balik dari hospital
aku dah lepaskan semua kucing-kucing tu, iyerlah walaupon sayang binatang tapi kesihatan anak lebih penting kan... Tak sanggup aku nanti tengah-tengah malam nak angkut anak pergi hospital amik gas bagai-bagai ngan aku skrg nie terboyot-boyot nie... Cerita pasal boyot aku skrg dah masuk 5 bulan... eemm kejap jer.... Nak kene hitung lagi 4 bulan.. tapi yang pastinya 4 bulan yang terakhir ini mesti lagi memenatkan...

Tengokalah macam mana petang nie nanti aku balik nak berdiskusi ngan Mr Z pasal kucing..


No comments:

Popular Posts