Wednesday, July 25

10 weeks

Alhamdulillah hari nie 25 july 2012 usia kandungan aku
dah 10 minggu..... kondisi badan dalam minggu nie on and off
kadang-kadang ok tapi banyak yang ko....

Kalau nak nampak ok aku sajer paksa diri aku jadi ok
buat masa ini boleh lagi bertahan untuk puasa mintak- mintak
tahan tuk sebulan lah.. tapi rasa lapa memang tahap kronik
rasa mual nak muntah jangan cakap lah sepanjang masa...

Ada masaalah kejiwaan, sikit-sikit nak rasa sedih
nak rasa jauh hati, jangan buat silap sikit ngan aku terus jadi sedih
mengada betul...

Mungkin ada yang cakap lawan sikit rasa malas tu, lawan sikit perasaaan tu
tapi percayalah bukan saja nak buat-buat...
korang maner tau korang tak mengandung.. cakap boleh lah...

Aku pon tak nak keadaan diri aku cam nie, baring tido baring tido, boringkan
nak pergi keje pon tak semangat nak pergi keje dengan muka
yang langung tak makeup pucat lesu langsung tak semangat....
dah rasa macam mayat hidup pon ada gak nie...

Tapi tulah sesungguhnya allah lebih mengetahui apa yang terbaik
untuk hambanya..... Allah tu maha adil die dah agih-agihkan
untuk setiap hambanya....
Jadi mungkin ini bahagian tuk aku, terimalah dengan hati
yang terbuka...






2 comments:

Yanti Othman said...

izan kena be positive.. tak semua orang pregnant dapat rasa mcm tu tau..
take care..

Izzan Yong Rosdin said...

Emmm..yer kak.. Tq

Popular Posts