Monday, July 2

Aktiviti hujung minggu

Minggu nie tak ada apa yang menarik pon biasa-biasa saja..
Hari sabtu keluar pergi ke sogo, sebenarnya aku dah pergi hari jummat
time lunch, pergi dengan member-member opiz, saja time tengah 
ada duit sikit nie, nk settle kan dulu lah aper yang patut
Jadi yang penting beli baju tuk ziqrie dulu..
Tapi bile balik rumah try dekat badan ziqrie baju tu labuh sangat
rasa cam kurang handsome pulak anak aku, Jadi hari sabtu 
aku ajak lah mr hubby pergi tukar, awal-awal pukul 10 
aku dah terpacak dekat sogo, senang keluar pagi-pagi
aku malas nak belaga-laga bontot dekat sogo
sogo kan ada sale minggu lepas walaupon sogo memang
sentiasa sale.. haha..So bab baju raya tuk ziqrie dah settle.
Aku tak sempat langsung nak amik gamba, walau pon pergi pagi
orang dah meremut, sibuk semua nak menyoping baju raya anak..

Lepas tu pergi makan kat food court, nak turun singgah kejap dekat
kedai sukan, orang tu kata baru bukak 4 hari, pon sale mengila...
ha yang nie aku sempat amik gamba sebab dah terlalu lama dalam kedai tu
walau pon boring tapi aku ikutkan ajer mr hubby cari barang die,
Iyerlah sebab bile die ikut aku g shopping die tak pernah merungut pon
kat aku walau pon aku lama mencari barang aku ..... :)






Lepas beli barang sikit terus kite orang keluar dari sogo sebab orang
semakin meremut... aku bukan suka sangat berlaga atas bawah nie....

Jadi destinasi seterusnya ke Jakel masjid india...
aku baru nak beli kain buat baju kurung untuk raya
Tahun lepas lagi 2 bulan nak puasa aku dah hantar tempah
tu pon sebab mak aku yang belikan kain, kalau tak sebelum ini aku tak pernah
pon tempah salu beli yang dah siap jer..

Jadi berbalik cerita jakel aku sorang jer yang turun, ziqrie dan mr hubby
tunggu dalam kereta jer, aku kecian dekat ziqrie nanti takut die tak selesa
lagi pon die punya eczema die belum ok lagi...
Aku rasa aku tak lama sangat dekat dalam jakel lebih kurang 45 minit
jer kot...


Ini kain yang disambar, kononya nak beli 2 helai jer..hahaaa
oklah kan setahun sekali....
Balik tu terus ker rumah ayah, sebab ayah cuti lepak sampai 
tengah malam.....

***********************************************************

Hari ahad pulak aktiviti yang sama lepak dekat rumah sampai petang
sebab mr hubby keluar jumpa member, aku pulak buat kerja-kerja
mendobi, iyerlah sabtu sehari berjalan mana sempat nak mendobi..

Petang aku keluar nak pergi tempah baju melayu untuk ziqrie
Adoii terkejut giler aku baju melayu budak tempah harga RM80
Punyalah cekik darah, ker memang harga mahal cam tu??
tapi tak perlah dah potong kain, nak wat cm ner rezeki kedai tu lah kot..






Lepas selesai tempah baju, hantar ziqrie pergi
rumah ayah, sebab mak kata nak bawak ziqrie pergi beli
basikal,  aku pon nk keluar jugak pergi beli barang sikit....
tapi bile dorang balik tak de pon basikal nya, ziqrie tak nak tak nak basikal....
tapi suruh atok beli cars and the gang...


Kemain seronok beli nak amik gamba ngan cars baru
senyum sikit punya lebar...

Lepas tu kami keluar pergi makan dekat Det Station, yang nie pon lupa
nak amik gamba sebab tengah lapa... dah habis baru lah ingat nak amik
gamba... 



Tengah makan pon nak tengok cars jugak.. Hadooiiii
Lepas makan kite orang pon balik dan tidoq
Esok kerja lalui hari-hari seperti biasa.....









No comments:

Popular Posts