Friday, July 13

Mengandung punya cerita

Alhamdulillah buat masa ini dah masuk 8 minggu langsung
tak ada morning sickness, langsung tak ada muntah
langsung tak ada pening.... Tapi badan jadi pemalas tahap
tak boleh nak cakap... Datang opiz pon dah macam
mata celik ikan kering.. sebab badan di opiz hati dekat
rumah tengah tido sambil peluk bantal busuk..hahaaa

Dulu masa mengandungkan ziqrie seawal 3 minggu pregnant
dah start muntah-muntah tak kira pagi ker siang ker malam ker
asal masuk makanan mesti muntah.... sampailah usia kandungan
masuk 4 bulan... Setiap kali muntah yang paling tak sanggup
bile waktu pagi time gosok gigi.. adoooiii muntah dengan
perut kosong memang pedih ya rabbi.. korang bayangkan
tak ada benda dalam perut yang hendak dimuntahkan
tapi tekak nie paksa jugak kan keluarkan muntah...
muntah air uuiisss pedih memang tak ingat terus
sampai ke ulu hati.... Bile bab makan pulak
memang susah sikit nak makan, yang aku tau nak
makan mcd, dari pada tak suka makan burger daging
terus jadi suka, tak suka cheese terus suka.....

Kandungan dah masuk 8 bulan baru ada selera nak makan
setiap kali pergi monthly check up mesti berat makin turun...
Orang lain mengandung berat naik.... kan....

Berbeza sikitlah dengan pregnant kali ini rasanya
semua makanan aku boleh makan, setiap kali nak tido
mesti nak kene minum milo dulu....
sekarang suka makan buah... haha pelik aku lah orang
yang paling tak suka makan buah... oooo time ziqrie pon makan
buah tapi mangga muda dan cicah dengan garam.... buka puasa jer
aku akan cari buah mangga dulu.. sampai gondol mak cik
depan rumah aku punya pokok mangga...

Memang nielah sebab kenapa aku nak ada blog..
aku nak tulis setiap hari tentang perkembangan kandungan aku
rasa rugi sebab tak ada blog dari dulu...
Aku cuma ingat sikit-sikit jer tentang aku pregnant kan
ziqrie dulu...

Insyallah akan aku tulis pergerakkan kandungan ke 2 ini
dalam blog.. tuk ziqrie mama minta maaf yer...
time mama mengandungkan ziqrie mama belum
terbuka hati nak menulis blog... tapi nanti
apa-apa yang mama ingat mama akan update
pasal ziqrie ok......

Ziqrie, mama lurve u so much :)




2 comments:

Raz said...

semoga kandungan sihat2 sahaja :)

Izzan Yong Rosdin said...

Amin.. Tq dik..

Popular Posts