Wednesday, January 23

36 Weeks


Syukur Alhamdulillah... Hari nie usia kandungan cukup 36 minggu bersamaan dengan 9 bulan :)
Ini bermakna kene sentiasa standby jer sebab anytime boleh bersalin... Masa ziqrie dulu aku bersalin
masa usia kandungan 38 minggu... Paling cepat aku jangka bersalin 2 minggu lagi atau paling lama sebulan
lagi dari sekarang... 

Takut jangan cakap lah... Rasanya kali ini lebih takut nak bersalin sebab dah tau sakit bersalin tu macam mana... Dulu tak tau macam mana rasa sakit.. ada yang cakap sakit macam senggugut lah... Macam sakit nak berak lah... Walaupon aku tak pernah kene senggugut tapi aku rasa sakit bersalin 100 kali lebih sakit dari kene senggugut..... Sakit teramat sangat ok! Tapi tu lah dalam sakit-sakit pon beranak lagi..hahaahah

Persediaan untuk sambut orang baru belum complete lagi.. botol susu belum beli lagi asyik sibuk dengan 
birthday ziqrie jer.... Ingat sabtu nie baru nak pergi beli :) Insyallah mudah-mudahan sempat lah kan nak pergi menyopping lagi ujung minggu ini... 

Sejak 2 menjak dah nak dekat-dekat bersalin ini hati rasa sayu jer... tapi saja-saja buat-buat happy iyerlahkannak bersalin nie pertarungan antara hidup dan mati.. Bersalin ini bagi aku semuanya rezeki masing-masing, ada orang yang sakit teran terus keluar, ada jugak yang berjam-jam sakit tapi macam-macam kerenahnya tapi aku mohon pada Allah semoga aku di permudahkan segalanya... 

Rasa takut tapi tak sabar pon ada, iyelah it the time kita nak jumpa dengan insan yang membesar dalam rahim kita... insan yang kita bawa sana sini selama 9 bulan... selama 9 bulan ini tak pernah rasa bersendiri sentiasa rasa die bergerak dalam rahim... Pahit manis mengandung dari awal kandungan rasa tak sedap badan, tekak moloya, badan penat asyik nak tido.. selalu ponteng kerja, sehingga kita dapat rasa janin mula bergerak...mula berteka teki jantina anak dalam kandungan sehingglah rasa tak selesa nak tido waktu malam...tu semua kenangan sepanjang masa kehamilan.. Aku bersyukur kerana di anugerahkan nikmat ini buat kali kedua kerana bukan semua orang dapat merasa nikmat hamil dan sakit melahirkan syukur padamua ya Allah...

Tenghari tadi sempat bermsg-msg dengan mrz... Memandangkan anak dalam kandungan ini pon hero jadi msg ini yang di terima ..........................................................


Lepas tu aku #terEmo lebih #sentap terus jadinya bergini....................................





                                      

Haha... agak #emo kan? Siap bagi usenama dan password suruh tutup account FB... Yerlah kan nak bersalin ini antara hidup dan mati... Manalah tau jika ajal menjemput sekurang-kurangnya aku dah minta maaf kat suami kan..... Tapi aku mohon pada Yang Esa semua semuanya selamat.... Di permudakan......
Aku nak membesarkan anak-anak aku ini dengan tangan aku sendiri... nak tengok dorang semua berjaya dalam hidup.... Insyallah mudah2an....

oklah tak nak tulis lagi nanti aku emo lagi..... nanti mood emo aku dah ilang aku tulis lagi yer... bye!
Oh yer for my beloved Hubby bunga ini untuk b, Thank you for once again made me rasa sakit 
nak bersalin ;p  u doing good job sayang...nanti lagi 3 tahun kita try baby girl pulak yer....hahahaha
This my favorite flower ky ingat tau..








2 comments:

Buaian Berendoi Berhias - ANR Cradle said...

alaaaa...sedihnya ayat itewww...wuarghhhh...
apa2 pun akak doakan supaya semuanya akan selamat..in sya alllah...

Izzan Yong Rosdin said...

Amin...Tq kak linda..

Popular Posts