Thursday, January 17

Ziqrie's 'Cars' Birthday Bash Pool Party Preparation

Lega...Lega...Lega...... Puas hati sangat-sangat rasa macam dah lepas sebijik batu yang sangat besar..
hahahaaaa..... minggu lepas selesai sudah sambutan majlis hari jadi ziqrie....
Tapi tulah majlisnya hanya beberapa jam tapi nak buat preparationya ambil masa ok....

Mula-mula tak tau dari mana nak mula.. tapi temanya memang dah ada memandangkan anak bujang
aku ini minat sangat dengan cars..... jadi tanpa berbincang kita pilih theme cars....

Mulakan dengan mengadap depan pc setiap hari mencari idea @ ilham dan mencilok sikit-sikit birthday idea orang lain... kalau aku tengok yang sebelah oversea idea dorang semua gempak-gempak mungkin
dekat oversea barang-barang untuk majlis hari jadi lebih senang nak beli dan jauh lebih murah tapi dekat KL pon ada tapi harganya menjadi berganda-ganda dan agak terhad...

Untuk birthday ini semua nya aku buat sendiri bermula dari invitation tukar tambah apa yang patut dan tanya pendapat orang..


Konsep untuk invitation nie ala-ala tiket @ Vip pass untuk tengok F1.... tu imiginasi aku lah tapi aku sendiri tak pernah tengok pon tiket F1.. hahahaaa


Barang-barang untuk goodies aku beli dekat sini... Pergi dengan fatin dan kak niza... 
Barang-barang dekat sini harganya murah sikit dari pemborong-pemborong lain.. kurang lah 2...3 ringgit..
Meeting bersama Mr z tentang tetamu dan berapa orang yang hendak dijemput dan siapa...
kemudian tentang makanan pulak cari idea bersama fatin.. dapat idea food masa otw balik dari kerja masa dalam kereta.. konsepnya yang senang dan tak perlu nak masak-masak sangat iyerlh aku bukan larat sangat
nak masak potong cili potong bawang bagai... Jadi ala-ala western ayam panggang dan dan rakan-rakan..hehee

Jadi bermula pada ada barang-barang tuk goodies kerja aku lepas balik dari kerja mengadap semua jajan-jajan nie... aku potong tampal... sampailah smuanya siap..









Jadi ini lah barang-barang yang dimasuukan dalam goodies bag.. (aku cuba utk rotate gamba ini tapi tak boleh..iissshhh)




Yang nie aku buat sign board.. tapi gamba yang dah siap nie jer yang ada..lagi 2 tak sempat nak amik gamba
susah nak bergerak pantas dengan perut yang memboyot..



Sebenarnya ada lagi yang aku buat tapi aku lupa mana aku simpan semua gamba-gamba tu..
yang nie  dapat idea masa dekat opiz tengah duduk-duduk dengan fatin.. Puas jugakalh aku dengan fatin potong gamba Cars nie... 




Baju ini aku mintak tolong Cinta hati fatin belikan dekat UK.. Dari mintak tolong belikan bertukar menjadi hadiah... Tq Fatin dan ikmal :) kalau mintak tolong beli handbag boleh bertukar jadi hadiah gak tak :p


Birthday cake aku tempah seminggu sebelum dekat Secret Recipe sangat puas hati dan sedap..
aku dah tak nak beli-beli kek online nie.. kadang-kadang rupa jer cantik tapi rasa eemmmmmm........


Banner yang besar ini aku mintak tolong ayah aku tempahkan harganya aku tak tau..hahaaaaaa


Guest book nie fatin yang buatkan.... Diakan extra rajin.. tq fatin


Ha nie keadaan rumah aku pada malam sebelum tu aku ngan Mr Z tiup belon sampai pukul 4 pagi... Rumah yang dah tak rupa macam rumah.... penuh dengan belon dan sampah sarap...

oklah nanti sambung entry masa birthday yer....







7 comments:

Maizatul Ain said...

As Salam Izzan...salam perkenalan.

Unknown said...

Salam perkenalan sis..

Anonymous said...

Salam Izzan..
salam perkenalan
menarik la diy birthday ziqrie..
tumpang tanya cm ner buat label n wrappers choc personalized tu semua..ada template ke
guna photoshop ker ai?
klu sudi tunjuk ajar
terima kasib

Izzan Yong Rosdin said...

Hi Anonymous salam peekenalan..
Yup semua buat sendiri u boleh cari contoh dalam internet ada bnyk lepas tu guna Paint dan photoshop tukar2.. tu pon izan print guna a4 biasa jer.
alah sis kita buat yg senang2 jer janji ada :) nk tempah mahal..hehe

Unknown said...

Salam sis..
nak tanya kat mana sis beli belon cars tu,
And paper bag tu? Budget dlm brapa?

Izzan Yong Rosdin said...

Farah Nizam : Belon tu saya beli dekat Plaza GM chow kit.. ada banyak kedai yg jual barang2 utk party.. dan paper bag tu pon beli dekat plaza GM murah jer tak sampai RM60 kalau tak silap saya.. gamba tu saya print dan sy lekat bkn terus print atas paper bag kalau print terus atas paper bag mungkin mahal sikit :)

nurul said...

Sis,boleh saya tahu x,saya tinggal d setiawangsa,di mana sis beli brg2 untuk parti,contohnya belon,topi,alat tiup dn brg2 party birthday??? Sy baru menetap d kl,sy x tahu nk beli d mana tmpt murah?? Birthday ank saya lg 2 mgu lg..plss tolong bgtau d mana tmpt utk sy carikn???

Popular Posts