Tuesday, February 21

Emak operation

Minggu lepas 13 Feb 2012 mak aku masuk wad sbb nak operation (x perlulah dinyatakan operation apa yer)...mula mula masa masuk tu aku nak amik cuti sebab nak teman die masuk hospital, tapi mak cakap tak per mak boleh pergi sendiri, akak pergilah kerja.. Aku pon sebenarnya tak syok nak pergi kerja kalau boleh nak teman mak.. cian mak...
So masuk hospital hari isnin doctor kata mungkin operation hari rabu.. tapi sampai hari selasa mak aku punya tekanan darah tinggi terlalu tinggi sampai 190, jadi memang dah tau x operate hari rabu.... Hari jumaat baru peration, tapi aku rasa ampang puteri memang nak operation hari jumaat sebab hari khamis barulah nak buat apa skop tah.. klu die nak operation hari rabu mesti selasa dah buat skop tu... Saja nak telan duit orang banyak2..

Berbalik pada cerita hari operation, aku amik cuti, mak kata die operation pukul 9 pagi.. Jadi untuk  nak bagi mak happy nak operation aku angkut sekali hero kecik aku pergi hospital, pukul 7.45 pagi aku dengan ziqrie dah keluar rumah, menjerit ziqrie mandi tu.. mama juk (sejuk), padahal mandi air panas... 8am lebih kite orang sampai dekat hospital.. sampai jer bilik mak cakap doctor belum panggil lagi kene tunggu pukul 9am..

Jam 9.10 nurse datang nak bersiap sedia nak ke bilik operation.. Nurse mintak mak tukar baju operation.. masa nak tolak tu aku ikut mak sampai ke lif.. mata mak dah berair (mak aku nie ratu air mata) die cakap x payah tengok dia.. aku tau die sedih tambah lagi ziqrie melambai lambai dekat die..








Bye ziqrie


Dah ready nak keluar dari wad tiba tiba nurse tu berhenti kejap.. ok ziqrie duduk meh amik gamba..hehe 







Sementara nak tunggu mak operation perut aku pon dah perut aku pon dah nyanyi lagu keroncong aku ngan ziqrie turun pergi makan dekat food court ampang puteri..






Dah habis makan duduk dekat lobi pulak.. boring tak tau mana nak pergi.. Aku duduk relax baca surat kabar nasib baik ziqrie nie bukan jenis suka merayap dan berlari lari.. duduk setempat jer.. Senang aku..




Jam dah pukul 10.30 kami naik semula ke bilik mak, dalam hati berkata kata 
agaknya mak dah balik ker wad kot sebab mak bagi tau operation kejap jer.. Rupanya mak belum naik lagi mugkin belum siap operation lah kot..
Sambil tengok tv layang cartoon, aku bagi  minum susu ziqrie mata ziqrie dah kuyu.. tadi bangun awal pagi.. susu habis ziqrie pon dah tertido..


Lebih kurang pukul 11.20am mak dah balik ke wad.. Alhamdullilah semua dah selamat..



Hari ahad baru mak keluar dari hospital.. Terima kasih pada member opiz aku Fatin & Kak Niza sbb sudi datang melawat mak.. sangat terharu korang memang baik bangat (buah yg korang kasi habis aku makan hahaha) dan terima kasih juga pada yang datang melawat emak.. Hanya Allah yang dapat membalas budi baik korang.. 






No comments:

Popular Posts