Friday, February 24

Restaurant Betel Leaf, Lebuh Ampang

Happy Birthday Haniza, Beng Choo & Myself.. Birthday 3 serangkai di bulan february dan bos sangat bermurah hati nak belanja semua orang makan....

Fatin siap harta appointment untuk lunch nie.. bukan senang bos nak belanja..

Appointment email yang dihantar oleh fatin :)
So pukul 12.45 kami dah keluar dari office... semua jalan kaki dekat jer dari office dalam 10 - 15 minit berjalan..kalau korang merangkak mungkin dalam 25 minit :)  Lokasi kedai nie betul betul dekat tengah tengah lebuh ampang dan kedai ini menyediakan masakan india...
aduuhh yang aku nie bercerita ala ala skrip majalah 3 nie kenapa????

Eemmm kalau ikut hati bercinta tu nak jalan tapi nasib baik cuaca mendung masing masing dah pakat bawak payung takut nanti tak boleh balik semula ke office...





 Hehehe yang pakai bulu bulu tu officemate aku fatin, dia tk nak wajah muka die masuk dalam blog, jadi untuk menghormati hak fatin aku pakai kan die bulu bulu nie... tapi cam ok gakkan klu jalan pergi makan pakai cm gini..huhuhuh
Dah dekat 15 minit berjalan, melintas jalan, berlari lari anak barulah sampai...





 Mula mula sampai jer kat luar kedai nie... Berkata kata jugak dalam hati alah bos aku nie belanja dekat kedai buruk jer.... apa da..... tapi bile masuk  jer dalam kedai nie... terus jadi cm nie 'wwwwwwaaaaaaaaa cantiknya' nielah mananya dalam luar setinggan dalam cam condo..






Makanan orang yang nak belanja order.. kita yang kene belanja nie ok jer... dah orang belanja jangan banyak songeh..





Dorang sibuk order aku amik gamba, lama jugak nak tunggu makanan sampai dekat 30 minit... naik bosanlah jugak... tetapi bile makanan sampai jer..dan makan aadooohhhh sedap tapi semua lauk lauk die pedas.. ada yang pedas cili ada yang pedas sebab rempah... tapi pedas sedap... tapi tu lah nak cerita pasal makanan dalam gamba nie pon aku tak tau nama nama nya, main makan jer.. mungkin lepas nie aku kene belajar amik dan tulis nama makanan.. so nnt kalau korang datang kedai nie barulah senang nak orderkan.. insyAllah next tima nnt letak nama dan harga yer... maaf saya budak baru belajar..huhuhuhu

Macam macam air buah ada.. mintak jer orang bayar :)

Yang tengah tu aku nye.. air tembikai


Nasi briyani


Ayam rasa dia cam rendang kering tp pedas


Ikan sambal


Mutton

Ayam

Nasi ku

Roti canai kat cini pon sedap, mungkin die menebar dengan penuh
kasih sayang kot

Nasi + rempah + herba + jintan

Nasi + yogurt = buuuekkk


Licin kan...


Sedap sangat makan dekat sini cuma nasi yang berjintan dan nasi yang beryogurt tu jer yang kurang menepati selera aku.. tapi kalau korang nak g makan lunch dekat sini better booking dulu kot klu sebab sentiasa penuh walaupon kedai nie besar... Jadi kesimpulannya ''don't judge a book by its cover'' walau pon kedai dari luar buruk tapi dalam amat cantin & makanan sangat sedap...

So kalau nak pergi ini alamat dan contact numb yer


77A-79A, Leboh Ampang, 55110 Kuala Lumpur.

03 2032 5932

Dibuka setiap hari 11pagi - 11 malam







No comments:

Popular Posts